Menu

Nieuws

Fiat Ducato, Peugeot Boxer en Citroën Jumper verhogen voor meer comfort en stabiliteit!


Opzoek naar meer comfort? Meer stabiliteit? En meer bodemvrijheid? Dan is deze TWIN-MONOTUBE-PROJEKT-CSC verhogingsset voor Fiat Ducato, Peugeot Boxer en Citroën Jumper misschien wel iets voor jouw camperbus!

Door de bus bijvoorbeeld om te bouwen naar camper neemt het gewicht in de bus toe. De standaard schokdempers en veren zijn hier niet op afgestemd en zullen dus ook niet de perfecte afstelling hebben en zelfs in sommige gevallen onvoldoende veerweg.

Het vervangen van alleen schokdemper lost dit probleem helaas niet op. Daarom heeft het Duitse Twin-Monotube-Projekt in samenwerking met Koni en Eibach de volgende set ontwikkeld:

TWIN-MONOTUBE-PROJEKT-CSC voor Fiat Ducato, Peugeot Boxer en Citroën Jumper (Camper)
Deze set bestaat uit Koni Active schokdempers met Eibach Pro-lift veren.

CSC staat voor Comfort, Stability en Control. Deze speciale Koni Active dempers zijn voorzien van de gepatenteerde Frequency Selective Damping technologie dat betekend meer grip en controle in de bochten maar tegelijkertijd optimaal comfort op slecht wegdek. Deze schokdempers passen zich dus razendsnel aan, aan verschillende soorten ondergrond denk aan snelweg of off-road en aan de rijstijl van de bestuurder.

Deze dempers zijn gecombineerd met de Eibach Pro-lift veren, deze bieden een langere veerweg en meer bodemvrijheid. De juiste set-up incl het typische Eibach comfort en kwaliteit!   

De belangrijkste punten op een rijtje:
- Meer Comfort
- Minder Bodyroll
- Meer stabiliteit
- Dempers die zich perfect aanpassen aan de situatie zonder kwetsbare elektronica.
- Maximale rijprestaties
- Meer veerweg en bodemvrijheid (ca. +25/30mm)

Voor meer informatie over deze set of een prijsopgave ontvangen? Mail dan even naar info@steverinkbanden.nl

Bekijk hieronder het eindresultaat van het verhogen van deze citroen jumper.
TWIN-MONOTUBE-PROJEKT-CSC + 18 inch TWIN-MONOTUBE-PROJEKT-AT-HD + BF GOODRICH all terrain t/a ko2


Bron: Bandencentrum Jan Steverink